گونه های جانوری کیش (خشکی)
نوشته شده توسط : چوبین

گونه های جانوری کیش (خشکی)

برخی معتقدند که حیوانات، مالکان و صاحبان اصلی کره‌ی زمین هستند، اگر بخواهیم صحت و یا عدم صحت این ادعا را بسنجیم میبایست تا حدی وارد مباحث فلسفه و زیست شناسی پیشرفته شویم که از حوصله و توان این مطلب خارج است. اما در مرحله‌ی بعد به این مهم میرسیم که اگر هم آن ها مالکان کره‌ی زمین نباشند ولی وجودشان برای ادامه ی حیات ما و کره ی زمین حیاتی است و به همین منظور هم هست که سازمان ها و مراکز زیادی برای بررسی وضعیت حیوانات مختلف و همچنین ابقای آن دسته‌ای که رو به انقراض هستند به وجود آمده است.

حال هدف ما این است که شما خریداران نازنین تور کیش در صورت عدم آشنایی، کمی با حیات وحش و گونه های جانوری خشکی زی جزیره زیبای کیش آشنا شوید.

در ابتدا باید بگوییم که جزیره زیبای کیش به علت محدود بودن خاک، محاصره شدن با آب از تعدد کمی در دسته های جانوران خشکی زی اللخصوص پستانداران برخوردار است اما در دسته‌ی پرندگان، میتوان گفت که از گوناگونی و کثرت بالایی برخوردار است به طوری که تعداد پرندگان مهاجر جزیره کیش از تعداد پرندگان مهاجر کل اروپا بیشتر است. احتمالا الان در ذهن شما این سوال ایجاد شده است که وضعیت خزندگان جزیره به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم خزندگان محدودی در کیش زندگی میکنند.

البته گونه هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار میگیرند، صرفا گونه هایی هستند که بیشتر در جزیره دیده شده اند و میتوانیم این را بگوییم که جزیره کیش میزبان گونه های جانوری متعدد و بیشماری میباشد.

مشتاقیم که در ادامه از نعمت همراهی شما سروران گرامی برخوردار باشیم

پستانداران

تنها گونه‌ های جانوری پستاندار در جزیره کیش را غزال ایرانی و خفاش معمولی تشکیل میدهند. فکر میکنم غزال زیبا و با‌ اصالت ایرانی معرف حضور همه‌ی شما عزیزان  مخاطب تور کیش میباشد. غزال ایرانی نوعی آهو میباشد که زیستگاه آن مناطق مختلف کشور عزیزمان ایران میباشد. در سال های قبل اعلام شد که این گونه‌ی جانوری زیبا در معرض خطر انقراض قرار گرفته و علت آن هم شکار غیر مجاز و بی رویه و تصادف با ماشین ها میباشد و برای ادامه ی حیات خود نیاز به توجه و رسیدگی دستگاه های مرتبط دارد. در سال 1363 خورشیدی غریب به 30 راس از این نوع آهو به منظور تقویت و افزایش نسل در جزیره‌ی کیش رها شد، خوشبختانه ایجاد امکانات و زیرساخت های مناسب از قبیل محل های استقرار علوفه غنی شده، تعداد زیادی آبشخور و ایجاد امنیت کافی به کمک این پروژه شتافتند و ثمره‌ی آن هم افزایش جمعیت غزال ایرانی شد به طوری که در سرشماری های سال های اخیر تعداد آن ها به 700 راس رسیده است. در حال حاضر این آهو ها به شکل دسته های پراکنده در سرتاسر جزیره با آرامش و آزادی به زندگی خود ادامه میدهند.  البته بنا بر گزارش های رسمی سازمان های مربوطه این گونه جانوری بیشتر در جنوب و شرق جزیره ساکن هستند.

پرندگان

همانطور که در بالا ذکر شد جزیره‌ی مرجانی کیش میزبان تعداد زیادی پرنده از دسته های مختلف میباشد. بخش قابل توجهی از این پرندگان را پرندگان مهاجر تشکیل میدهند که به دلیل آب و هوای مناسب جزیره با شروع فصل سرما از مقاصد مختلف راهی آن میشوند و بعد از شروع فصل گرما آن جا را ترک میکنند. اگر بخواهیم چند دسته از معروفترین این پرندگان مهاجر را نام ببریم میتوانیم به گیلانشاه، حواصیل، درنا و… اشاره کنیم. اما تعداد زیادی هم پرندگان بومی ساکن این جزیره هستند و تعدادی هم پرندگان عبوری از جزیره.

تور کیش

خزندگان

خزندگان جزیره کیش را میتوان در سه دسته خلاصه کرد: مارمولک ها، لاک پشت ها و مار ها

عمده ی خزندگان این منطقه را میتوان مارمولک ها دانست. مارمولک های کیش غالبا برای انسان بی خطر هستند و تغذیه آن ها را گیاهان و حشره های کوچک تشکیل میدهند. در مورد مار های جزیره هم باید گفت که مار های کیش بر دو دسته اند که یکی از آن ها را مار های قیطانی تشکیل میدهند که تا کنون حادثه ای از آن ها گزارش نشده و بنا بر تحقیقات سمی نمیباشند ولی دسته بعدی را مار های جعفری تشکیل میدهند که همه ساله عده ای را در سرتاسر کشورمان به کام مرگ میبرند و در مواجهه با آن ها میبایست احتیاط را لحاظ کنید.

تور کیش

 امیدواریم وضعیت اکوسیستم کشور عزیزمان به اندازه‌ی کافی ارتقا پیدا کند و تثبیت شود. برای رزرو تور ارزان کیش میتوانید با کارشناسان آژانس مسافرتی چوبین تماس حاصل فرمایید.




:: برچسب‌ها: کیش , تور کیش , هتل کیش , تور ارزان کیش , تور لحظه آخری کیش , قیمت تور کیش , هتل های کیش , تورهای کیش , رزرو تور کیش , بلیط کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: